ادبیات جهان:جرج الیوت...زین العابدین چمانی
الهه ی الهام
انجمن ادبی

« جرج الیوت»

جرج الیوت تخلص ماری ان ایونس بود. او در سال1819 در داروویکشایر به دنیا آمد. او در مدرسه غیرانتفاعی تحت تعلیم معلمان خصوصی تحصیل کرد.

پس از درگذشت پدرش در سال1849 به اروپا مسافرت کرد و سرانجام در لندن اقامت گزید.

در لندن او برای بسیاری از روزنامه ها قلم زد و با بسیاری از اشخاص مهم در تماس بود. او را یکی از پیش رو ترین متفکران و اندیشمندان زمانش می پندارند. بسیاری از داستانهای الیوت با طبقه ی متوسط با پیش زمینه ی روستایی کودکی و نوجوانی اش سروکار دارند. رمانهایش به زندگی مردم روستایی انگلیس می پردازد و همچنین مطالعه ای درباره ی معضلات اخلاقی و اجتماعی آن روزگار است.

« آدام بید» نخستین رمان او بودکه سال 1859 چاپ شد. و یک داستان عشقی غم انگیز است.« کارگاه ابریشم» 1860 و « سیلاس مارنر»1861 آثار جدی وی هستند که در مناطق روستایی ساخته و پرداخته شده است.

سیلاس مارنر درباره ی یک کنس پیر تلخ زبانی است که طلایش را از دست می دهد اما به خاطر عشقش به یک دختر کوچولو مهربانت می شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





شنبه 7 دی 1392برچسب:, :: 9:40 :: نويسنده : حسن سلمانی

آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان الهه ی الهام و آدرس elaheelham.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان